Targi to jedne z bardziej popularnych sposobów na nie tylko promocję swojej firmy, ale również na nawiązanie nowych relacji biznesowych i możliwość na bezpośrednie interakcje ze swoimi klientami. Dobrą prezentację na targach zawdzięczamy kilku czynnikom, jednak to co ma niezwykle duży wpływ na postrzeganie gości są niewątpliwie systemy targowe.
Zrób sobie plan
Niezależnie od Twojej branży – którą niewątpliwie również powinieneś/aś uwzględnić podczas planowania swojej ekspozycji – powinieneś chwycić za narzędzie do pisania i przygotować szkic tego, jak chciałbyś aby Twoje stanowisko wyglądało.
Ważne jest, aby uwzględnić na nim zarówno miejsce, gdzie chcemy, aby nasz towar został wyeksponowany, ale również ewentualne miejsce dla gości, punkt informacyjny oraz pomyśleć nad wewnętrzną komunikacją w systemie targowym.
Jak zagospodarować przestrzeń?
Skonstruowanie wstępnego szkicu pozwoli Ci lepiej sprecyzować swoje potrzeby i wymagania, kiedy przyjdzie czas wyboru konkretnego systemu targowego.
Przestrzeń wewnątrz systemu planowana jest w ścisłej korelacji z branżą. Dla tych, w których ważna jest komunikacja z klientem musimy zamieścić miejsca, gdzie goście będą mogli spokojnie usiąść i porozmawiać na temat oferty. Dla branż bardziej skupionych na samym produkcie istotne będzie większa ilość przestrzeni przeznaczonej na ekspozycję towarów.
Co uwzględnić w planie?
Najczęściej używane systemy targowe, to takie, który powierzchnia ma około 12 m2. W ramach nich znajduje się miejsce na ladę informacyjną – która zajmuje około 2m2 – jak również zaplecze dla obsługi (kolejne 2m2) oraz miejsce na interakcje z klientami – stolik z krzesłami około 3 m2.
W zależności od potrzeb ten wzorcowy plan zmienia swoją strukturę wewnętrzną, a także wielkość i ilość poszczególnych jego elementów. Planując przestrzeń swojego stanowiska warto wziąć również pod uwagę ceny przestrzeni targowej na samych targach – gdzie każdy m2 jest na wagę złota.
Jak dobrać wielkość systemu?
Pomimo popularności 12 metrowych systemów targowych rzadko, która firma jest w pełni usatysfakcjonowana z ich metrażu. Jednak chcąc zaoszczędzić nieco w wynajmie przestrzeni targowej i pozytywnie zaskoczyć swoich klientów warto zdecydować się na piętrowe systemy targowe.
Dla tych, których przestrzeń targowa wynosić będzie około 50 m2, odpowiednie będą wyspowe systemy targowe. Jeśli decydujesz się na nieco mniejszą powierzchnię spokojnie sprawdzą się w Twoim przypadku półwyspy lub narożniki.
Materiały do tekstu udostępniła firma Pola Studio – systemy targowe i inne gadżety