Jak obchodzić się ze skórą samochodową?

Wnętrze każdego samochodu wymaga opieki, aby wciąż dobrze się prezentowało. Szczególną troską trzeba jednak otoczyć skórzane wnętrza, które wyjątkowo łatwo jest zniszczyć. Regularne czyszczenie i malowanie są konieczne, aby skóra nie straciła blasku. Read more

Co zrobić gdy otrzymaliśmy zbyt niskie odszkodowanie?

Na każdy pojazd poruszający się po polskich drogach musi być wykupione ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Chodzi o to aby w przypadku wyrządzenia komuś szkody, nie trzeba było pokrywać jej z własnej kieszeni. W takim przypadku odszkodowanie poszkodowanemu wypłaca firma ubezpieczeniowa sprawcy. Read more

Blacharz potrzebny od zaraz

Potrzebujesz pomocy w sytuacji, która po prostu wyprowadziła cię z równowagi. Twój dzień potoczył się niespodziewanie źle. Kolizja na drodze zepsuła ci humor na dobre. Jest jeszcze szansa, żeby naprawić auto i uratować twój dzień.

Ratunek dla auta

Wystarczy mieć zapisany w telefonie numer do dobrego serwisu samochodowego, który zaproponuje ci usługę blacharską wykonaną na najwyższym poziomie. Doświadczony blacharz, dysponujący odpowiednim sprzętem, jest w stanie uratować zniszczone auto, przywracając mu dawny blask. Ratunkiem dla auta okaże się blacharstwo samochodowe Kraków.

Można im zaufać

Blacharstwo samochodowe to specjalność Auto Serwisu A.K. Waśniowscy. Proponują oni m.in. naprawy karoserii poprzez usuwanie wgnieceń z zastosowaniem systemu PDR. Zastosowanie tej metody umożliwia usuwanie wgnieceń bez konieczności lakierowania elementu.

Świetna baza

Blacharz w Auto Serwis A.K. Waśniowscy ma do dyspozycji świetnie przygotowany i wyposażony warsztat pracy:

  • pullery,
  • spottery,
  • płytę pomiarowo naprawczą,
  • przecinarkę,
  • ramę blacharską,
  • pozostałe niezbędne narzędzia do usuwania wgnieceń.

Auto Serwis A.K. Waśniowscy daje ci pewność, że twoje auto trafiło w dobre ręce.

Czym jest lakier kameleon?

Wiele osób zdaje sobie sprawę, jak ważna jest karoseria ich samochodów. To ona świadczy o ich guście, uosobieniu, charakterze bądź wymaganiach. Wiele firm posiada naprawdę bogatą ofertę lakierów do karoserii samochodowych. W ostatnim czasie pojawiła się rewolucja na tym rynku. Często nazywa się je lakierami VIP, flip flop lub lakierami kameleon. Read more

Zadbaj o swoje bezpieczeństwo – układ hamulcowy pojazdu pod szczególnym nadzorem

Przeszkoda na drodze, inne auto, pieszy na pasach, czy też rowerzysta powodują, że wciskamy mocno pedał hamulca, aby nie doprowadzić do kolizji lub wypadku. Jeśli układ hamulcowy jest nie do końca sprawny, droga hamowania niepokojąco się wydłuża, co zagraża bezpieczeństwu wszystkich uczestników ruchu drogowego. Jak mu zapobiegać? Read more

Zabezpieczenie przed rdzą przy pomocy cynku?

Wszystkie naprawy blacharsko-lakiernicze czy też modyfikacje naszego samochodu pod tym względem, jak chociażby wycięcie otworów w blachach na przeprowadzenie CAI wymagają późniejszego zabezpieczenia przed rdzą. Jeżeli zlekceważy się ten moment to można być pewnym, że po kilku miesiącach w tych miejscach pojawi się rdza! Read more

Klimatyzatory samochodowe

Samochód bez klimatyzatora? Dla większości kierowców jest to niezbędne urządzenie i jedno z podstawowych kryteriów branych pod uwagę podczas zakupu auta. Jak wszyscy wiemy, główną rolą klimatyzacji jest chłodzenie rozgrzanego samochody latem, natomiast zimą zapobieganie parowaniu szyb oraz osuszanie jego wnętrza. Read more

Wypożyczanie aut w dużym mieście

Dla każdego kto potrzebuje znaleźć się w obcym dla siebie mieście jest ważne, by móc się po nim poruszać w sposób dla siebie najlepszy. Każdy czasami potrzebuje wolności, a już zwłaszcza jeżeli chodzi o wszelkie wyjazdy służbowe czy delegacje. Read more

Hyundai i10 – czyli "malec" napakowany technologią

Coraz częściej w miastach nie ma odpowiednich warunków do jazdy samochodem. A z pewnością do prowadzenia samochodu o dużych rozmiarach, charakteryzującego się wysokim spalaniem paliwa. Dlatego też popularnością cieszą się modele niewielkie, należące do segmentu A, a jednocześnie zapewniające komfort podróżowania. Nie zapominajmy, że przejazd przez zatłoczone ulice może ciągnąć się w nieskończoność. Taki właśnie jest i10 marki Hyundai, który już od początków produkcji spotyka się z uznaniem użytkowników oraz recenzentów. W tym modelu można zdecydować się na silnik benzynowy (o parametrach: 1.1 SOHC i 66KM; 1.1 SOHC i 69KM, 1.2 DOHC i 78KM, 1.2 DOHC i 85KM) bądź wysokoprężny (1.1CRDi i 75KM).
Benzynowe cechuje większe spalanie, choć i tak jest ono niskie i wynosi 5l w cyklu mieszanym. Natomiast w przypadku silników wysokoprężnych jest ono jeszcze niższe – mieści się w granicach 4.3 l/100 kilometrów w takim samym cyklu. To doprawdy ekonomiczny samochód, dostępny zarówno z automatyczną (4 – biegową) jak i manualną (5 – biegową) skrzynią biegów.

Nie karoseria zdobi samochód?

Z zewnątrz samochód nie wyróżnia się niczym szczególnym. Design jest prosty, a priorytet stanowi tutaj funkcjonalność. Pojazd jest 5 – drzwiowy, posiada nadwozie typu hatchback, i wymiary typowe dla segmentu A (wysokość – 1,54 m, szerokość – 1,595 m, długość – 3,565 m, rozstaw osi – 2,38 m). Pojemność bagażnika, jak na małe auto, jest całkiem duża i wynosi od 225 – 910 l (co oczywiste, tyle siedzenia mogą być złożone). Wnętrze także nie jest zbyt wyszukana, jakkolwiek materiały użyte do wykończenia cechuje doskonała jakość. Za to widoczność – tak z fotela kierowcy, jak i pasażerów – dobrze to rekompensuje. Ponad to fotele posiadają dopasowujący się do ciała kształt.

A w środku – samo dobro technologiczne!

Wyposażenie modelu I10 imponuje – jest bowiem bardzo kompleksowe i nowoczesne – i to zarówno w sekcji „bezpieczeństwa”, jak i „zwiększania komfortu prowadzenia”. Samochód jest oczywiście wyposażony w takie elementy jak poduszki powietrzne (dwie przednie, dwie boczne oraz dwie kurtynowe), ABS z asystentem hamowania (zmniejszającym ryzyko poślizgu podczas gwałtownego wykonywania tej czynności), jak i w ESP (system stabilizacji toru jazdy, monitorujący trakcję kół podczas hamowania). Do standardowego „pakietu bezpieczeństwa” dodano także system VSM, koordynujący działanie ESP oraz wspomagający elektrycznie układ kierowniczy (w sytuacji zmieniania pasu ruchu). Interesującym rozwiązaniem jest natomiast system HAC, czyli asystent ruszania pod górę, zabezpieczający pojazd przed ewentualnym stoczeniem się. Dla wielu użytkowników wyjątkowym ułatwieniem będą również czujniki parkowania – ułatwiające wykonywanie tego manewru, i to w każdych warunkach. Prócz tego ciśnienie w oponach nie musi być już przez kierowcę kontrolowane manualnie – specjalne czujniki ciśnienia (dostępne nawet w wersji standardowej) pozwolą na bieżąco określać, czy konieczne jest dopompowanie opon, czy też nie. W zakresie zwiększania komfortu warto natomiast wspomnieć o automatycznej klimatyzacji, rozbudowanym systemie audio (z radiem, odtwarzaczem CD i MP3 a nawet Bluetooth), kluczykach z pilotem czy wielofunkcyjnej kierownicy (sterującej głośnością, umożliwiającej podłączenie zestawu głośnomówiącego etc.).
Zaznaczamy jednak, że wersje modelu Hyundai i10 mogą różnić się ceną nawet o 10 000 złotych, w zależności od tego, jaki silnik oraz rodzaj wyposażenia posiadają. Kwota ta stanowi ponad ¼ podstawowego modelu, dlatego też przy zakupie dobrze jest rozważyć, które udogodnienia są nam potrzebne, a które – stanowią całkowicie zbędne w codziennym użytkowaniu gadżety.
Więcej o modelu: http://autocentrumlis.pl/kampanie/podglad/hyundai-i10

Sprawdzanie poziomu oleju silnikowego – to nie filozofia!

Prostota jest kluczem do powodzenia w bardzo wielu dziedzinach życia. Nie inaczej przedstawia się aspekt motoryzacji. Nieskomplikowane działania, regularne przeglądy (również te dokonywane w zaciszu własnego garażu) mogą w znaczący sposób przedłużyć okres jego bezawaryjnej eksploatacji, ale też polepszyć jego osiągi. Niezależnie od tego, czy jesteśmy kierowcami samochodu z automatyczną czy manualną skrzynią biegów, bądź jednośladu dowolnego typu. Aby silnik – serce pojazdu – działał w sposób optymalny i pozwalał na bezawaryjne podróżowanie, warto konserwować go przy pomocy dopasowanego oleju (jak najlepszej jakości). Oczywiście sam proces wymiany powinien następować cyklicznie, co kilkanaście – kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Znacznie częściej natomiast zaleca się sprawdzanie poziomu oleju. Niektórzy specjaliści sugerują nawet, by czynność ową powtarzać przed każdym skorzystaniem z pojazdu (a przynajmniej przed udaniem się w dłuższą trasę). Współcześnie oleje posiadają szereg dodatkowych właściwości. Mogą m.in. zmniejszać zużycie paliwa, minimalizować koszty eksploatacji auta, zwiększać jego przebiegi, a także zmniejszać poziom emisji spalin. Wszystkie te korzyści można osiągnąć dokonując jednego prostego wyboru. Ale by olej służył nam naprawdę dobrze, warto weryfikować, jak przedstawia się jego zużycie.

Jak się do tego zabrać?

Przede wszystkim warto pamiętać, by zaopatrzyć się w ochronne rękawiczki oraz bagnet do pomiaru. Samochód musi się znajdować na stabilnym, płaskim podłożu. Pierwszym krokiem jest rozruch silnika i rozgrzanie go (przez kilka minut), następnie należy odczekać, a później z wielką ostrożnością otworzyć maskę i przy pomocy bagnetu sprawdzić poziom oleju (przy czym warto tę czynność wykonać dwukrotnie. Może się też zdarzyć, że po podniesieniu maski nie znajdziemy bagnetu. W coraz większej ilości modeli stosowany jest wyświetlacz z aktualnym poziomem oleju. W przypadku, gdy jest go zbyt mało – uzupełniamy brakującą ilość. Zbyt niski poziom mógłby bowiem generować poważne problemy, takie jak nadmierne nagrzanie się silnika, a w efekcie – brak jego szczelności i wycieki. Choć obecnie auta są często fabrycznie wyposażane w układy, mające za zadanie zakomunikować, jaki jest poziom oleju w silniku, to warto też zweryfikować to empirycznie.
Wymiany oleju można później dokonać samodzielnie, przynajmniej w przypadku większości modeli samochodów. Większe trudności mogą nastąpić w przypadku pozornie prostszych konstrukcyjnie motocykli czy skuterów (szczególnie najnowszych modeli tych ostatnich). Jednakże warto pamiętać, że znacząca część obowiązków związanych z konserwacją (a przynajmniej odczytywania sygnałów komunikujących, kiedy takie działania są konieczne) spoczywa na barkach właścicieli pojazdów – niezależnie czy jedno – czy dwuśladów.