Choć znaczenie targów w działaniach promocyjnych osłabło na przestrzeni lat, to wciąż mało która firma pozwala sobie na rezygnację z udziału w tego typu imprezach. Powód jest bardzo prosty – Internet jest doskonałym narzędziem marketingowym, jednak nic nie zastąpi osobistej rozmowy. O czym należy pamiętać, planując udział w targach?
Targi to spora inwestycja
Warto pamiętać o tym, że dla małych i średnich firm, udział w targach jest równoznaczny ze sporym nadwyrężeniem budżetu, przeznaczonego na działania promocyjne. W tym kontekście, należy położyć szczególny nacisk na planowanie – bez odpowiedniego przygotowania, tego typu impreza może okazać się wielką klapą, zarówno w ujęciu wizerunkowym, jak i finansowym.
Z drugiej strony, tego typu event pomaga w budowaniu wizerunku i w nawiązaniu cennych kontaktów. Targi dostarczają także niezliczoną ilość opinii, co jest niezwykle czytelnym drogowskazem dla firmy.
Aby planowanie doprowadziło firmę do końcowego sukcesu, należy jasno określić cel uczestnictwa w targach. Niektórzy wystawcy nastawiają się na sprzedaż i nawiązywanie relacji z klientami, dla innych ważniejsze są kwestie wizerunkowe, jeszcze inni chcą utrzymać kontakt z konkurencją i zbadać rynek.
Wybór eventu
Jasno sprecyzowane cele pomogą w wyborze imprezy, warto bowiem zdać sobie sprawę z tego, że nie każde targi będą odpowiednie dla obranej strategii. Niezwykle cennym źródłem informacji, które wskaże na właściwą imprezę, są klienci i konkurencja.
Przed podjęciem decyzji, warto skontaktować się z kluczowymi odbiorcami w celu potwierdzenia ich obecności na targach. Nie można też pominąć działań konkurencji jeżeli najwięksi gracze w branży planują udział w określonej imprezie, będzie to oznaczało, że warto się nią zainteresować.
Przygotowania – systemy targowe
Jednym z najistotniejszych etapów przygotowania, jest wybór właściwego systemu targowego. Stoisko powinno przyciągać uwagę klientów, razić w oczy konkurencję, a przy okazji – pozostać w pełni funkcjonalne.
Wystawcy mogą wybierać spośród tysięcy gotowych projektów, jednak najlepszym rozwiązaniem pozostają systemy targowe tworzone na indywidualne zamówienie. To nieco droższa opcja, ale warto podejść do tego jak do inwestycji.
Materiały do tekstu udostępniła firma Pola Studio – systemy targowe i wystawiennicze